sobota, 11 października 2014

Październikowy SHAPE

Dzień doberek.!

Nowy "Shape" przyszedł do mnie już jakiś czas temu, ale jakoś nie mogłam się zebrać, żeby napisać notkę. Zdążyłam za to już trochę poczytać. Niestety artykuły, które naprawdę przykuły moja uwagę zaczynają się na stronie 60., więc jeszcze do nich nie dotarłam ;).
Właśnie na 60. stronie jest pierwszy i nie ostatni w tym numerze artykuł dotyczący piersi. To bardzo ważny temat, który został tu dość obszernie i kompleksowo opisany. Zajdziemy przewodnik "Shape", jak wykonywać ich badanie we własnym zakresie, a także różne specjalistyczne badania, które należy robić profilaktycznie oraz w razie jakichkolwiek wątpliwości. Na stronie 70. natomiast znajduje się poradnik, jak wybrać odpowiedni biustonosz sportowy. Przy zakupie mojego nie miałam problemu, bo od razu wiedziałam jaki krój będzie dla mnie najlepszy, ale to co znajdziemy w tym numerze wydaje się sensowne. Natomiast od strony 84. zaczyna się artykuł na temat diety, która ma chronić nas przed rakiem piersi.

Ćwiczenia z panią z Sylwią Wiesenberg (na okładce) nie spodobały mi się tak bardzo jak te zaczynające się na stronie 66. Mają wpływać na modelowanie nóg, a w szczególności ud. Podczas treningu trzeba wystrzegać się nudy, więc nowy zestaw ćwiczeń na problematyczną partię ciała nigdy nie zaszkodzi ;).


Z części dietetycznej najbardziej zainteresował mnie artykuł o diecie wegańskiej. Jest tutaj osiem przepisów, które "są w 100% roślinne, a na dodatek surowe". Zwróciłam na nie uwagę ze względu na moją koleżankę (pozdrowienia, Kasia :*), która przez alergię nie może spożywać żadnych produktów mlecznych i byłam ciekawa, co smakowitego może sobie przygotować. Może kiedyś, kiedy ktoś zmusi mnie do gotowania, sama wypróbuję któryś z tych przepisów :D.


Na stronie 110. znajdziemy artykuł poświęcony biegom survivalowym. Zaczęłam się nimi interesować od kiedy Marta Frankel (dziewczyna, która prowadziła zajęcia z Zumby na warsztatach z Ewą Chodakowską) wzięła udział w tego typu zawodach. Oczywiście jestem jeszcze "za cienka w uszach" na taki bieg, ale zawsze kiedy gdzieś o nich słyszę zagłębiam się w temat. Jak osiągnę już wymarzoną kondycję i wytrzymałość na pewno wezmę w czymś takim udział, gdyż jest to świetny sprawdzian samego siebie.

Pod koniec tego numeru jest kilka stron poświęconych temu, jak nasze ciało alarmuje nas, kiedy coś jest nie tak. Jak rozpoznać groźny ból, jak słuchać naszego ciała i kiedy udać się do lekarza.

Pozdrawiam :).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz